К основному контенту

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

 Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust. 

Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P

Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitmekülgne, et see on rohkem neutraalne. Mõned häkkerid on jah need, kes ehitasid interneti ja software'i esmapanijad, kuid teised on reaalsed kriminaaliga seotud inimesed, kes oma oskusi kasutavad kuriteo tegemiseks. Kui võttame kõik häkkereid ja vallandame klaasi ning pärast püüame selle segu laengut leida, siis see oleks ju 0. Ei ole negatiivne kui positiivne, sest liiga palju on nii häid kui ka halba selles segus. 

Suur minus selles dokumendis on ka Häkkeri põhioskuste osas. Selline instruktsioon 101 läheb täiesti vastu eelsõnaga. Häkkerid on need, kes peavad ja oskavad mõelda oma peaga, vabalt, ilma ükskõik millise raamistiku, kuidas siis nendel võib olla mingisugune ülevaade sellest, mida nad peavad tegema? Ei peagi, mõned häkkerid alustavad mitte programmeerimise oskusest, kuid näiteks mehhaanikast. Mõned ei õppinud üldse programmeerima, kuid loogiliselt saanud koodi kirjutada.

Inglise keel küll tuleb IT-valdkonnas kasuks, ilma selleta lihtsalt edasi ei saa, kuid ärge küll unustage sellest, kui palju on Hiinast ja Venemaalt pärit häkkereid. Inglise keel on tore jah, kuid häkkerite kohal olles ei tahaks küll vene või hiina häkkeriga kokku puutuda...

Kokkuvõteks võiks öelda, et dokument iseeneselt annab ühe IT-inimese hinnangu ja ülevaade mõttedest häkkeri maailma kohta. Kollegidest on igal juhul tore kuulda, kuidas nad näevad igasuguseid situatsioone, kuid iseeneselt seda võib esseeks nimetada, mitte dokumendiks.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni