IEEE eetikakodeks kosneb 8 printsiipidest, mis aitavad inimesi töötada ja veeta oma tööelu teisi mugavalt ja mitte teisi segada ning samal ajal olla kindel, et teised ei sega sind.
Kõigepealt esimene PUBLIC printsiip, mille osad on ka teistes printsiipides mainitud on kõigepealt töötada vastavalt ühiskonna ootamustele. Selline printsiip on samal ajal nii õige kui ka vale. Ühiskond ikkagi usaldab IT-töötajaid nagu professionaale, kes luuab ja arendab IT-maailma, kuid samal ajal ühisond ei tea vägagi palju IT-töö omapärasusi. Seoses sellega, IT-töötaja mõnikord teab paremini, kuidas oleks vajalik teha mõneid asju vaatamata sellele, et ühiskond sellega ei nõustu.
Punktid teisest seitsmeni põhimõtteliselt räägivad sellest, et tuleb austada ja tegutseda võttes arvesse oma tööandja, kolleege ja kliendi arvamust ja reputatsiooni. Sellised punktid on hästi formuleeritud ja annavad laia ülevaade sellest, et IT-prof tuleb kõigepealt profiks jääda ja teisi inimesi tema ümber austada.
Sooviksin eriti tähelepanu pöörata kaheksale punktile, mis räägib sellest, et IT-töötaja peab kogu elu jooksul arendada oma oskusi ja uuendada teadmisi. Reaalelus see puutub mitte ainult IT-professionaale, kuid kõike inimesi, kellel on elukutse ja pidev töö. Kui inimene õpib, areneb ja kasvab professionaalses mõttes, see garanteerib temale karjääri kasvu.
Allikaloend
Code of Ethics. IEEE computer society; IEEE-CS/ACM Joint Task Force on Software Engineering Ethics and Professional Practiceshttps://www.computer.org/education/code-of-ethics
Комментарии
Отправить комментарий