К основному контенту

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE: Retsensioon

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE

Transcending the Machines in Our Midst

Retsensioon

by Stephen L. Talbott, retsendent Marjam Nesterova 213279IADB
Eessõna retsendentist  

Kursuse esimesel loengul juba hakkasin huvi tundma selle aine vastu. Esimesest päevast alustasin sobivate raamatute otsingu, kuid kiiresti puutusin kokku sellega, et kas kõik mulle meeldivad raamatud olid raamatukogus kättesaamatud või juba laenutatud kauaks ajaks. Pidevalt vaatasin üle nii kursuse raamatute loetelu ja nende kättesaadavust ja siis puutusin kokku sellega, et üks raamat, mille vastu ma huvi tunnen, on kättesaadav e-keskkonnas ja heaks boonuseks oli ka see, et see on kättesaadav nii inglise kui ka vene keeles. Seega kirjutan retsensiooni raamatule, mille nimi on The Future Does Not Compute - Transcending the Machines in Our Midst ehk Незапрограммированное будущее (Как сохранить душу в окружении машин).

Raamatu sisend

Raamatus autor kirjutab sellest, et vaatamata sellele, kui kaugele läheb progress, inimesed ei ole võimelised seda õigesti kasutada ilma selleta, et nad on kõigepealt endaga rahul. Inimese heaolu algab tema iseendast ehk kõigepealt tuleb uurida enda, pärast, teades, mis on sinule vaja ja olles endaga tasakaalus, võiks uurida IT-maailma. Kui inimene kõigepealt ei jõua enda loodusega kokkulepeni, ta lihtsalt paneb end e-vangla ehk paneb endale uued ja uued raamid mis ei võimelda temale hästi arendada. Eriti see mõjub last, kui vanemad hakkavad uurida, mida nende laps teeb internetis. Autor meenutab, et kui teie tahate teada, mida teie laps teeb, kas tema käitub korrektselt, siis enne tema e-posti ja sõnumite lugemist tuleb kõigepealt jälgida, kuidas ta mänguplatsis käitub, siis nad saavad kõige vajalikku informatsiooni kohe kätte. 
Raamatus on ka teised näited ja kirjeldused erinevatest uurimistest (nt. Papert'i uuringud, osa "Masinate lapsed") ja kuidas nad mõjuvad inimeste elu, kus autor räägib sellest, et progress on ikka hea asi, kuid see peab olema inimeste "instrumendiks" oma elu parandamiseks, mitte reaalse elu asendajaks.
Raamat räägib sellest, kuidas e- ja IT- progress mõjub inimeste elule ja heaolule ning autor väidab, et elu ei pea "programmeeritud" olla, inimene ei pea unustama sellest, et elu käib ka väljaspool e-keskkonda. 

Raamatus püstitatud probleemid

"...meie oleme selle pool, kui sünnivad globaalsed külad, kui samal ajal reaalsed külad surevad välja."
Oma raamatus autor räägib sellest, et inimesed unustavad oma tavaelust, süvenedes e-keskkonda, moodustades nö "e-külad", kui samal ajal reaalsed külad surevad välja. Raamatus on veel teised näited, kuidas inimesed oma käitumisega süvenevad online elusse nii sügavamini, et hakkavad unustada, et elu eksisteerib väljaspool interneti. Mõned näided on liiga umbsed ja võivad olla rasked arusaamiseks, kuid pärast selle raamatu lugemist ikka panevad lugejat mõtlema, kuidas internet ja IT-progress mõjuvad meie elu. Autor mõnikord ei süvenda probleemidesse ning kirjeldab neid umbselt, kuid sellest piisab selleks, et kõigepealt panna lugejat mõtlema. 

Kokkuvõteks

Raamat tekitab segaset tunnet. Ühest küljest see aitab vaadelda IT-progressi teisest silmapilgust, kui see ei ole ainult hea ja tore asi. Teisest küljest, aitab aru saada, kui kauaks oleme progressiga läinud tänapäeval ja kui palju alternatiive ja võimalusi see meile andis. Kõige olulisim raamatu mõte seisneb selles, et inimese elu algab meie Maailmas, meie reaalsuses ning enne, kui sa süvened virtuaalreaalsusse, tuleb oma "reaalse reaalsuse" parandada ja korda panna. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitme

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni