К основному контенту

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE: Retsensioon

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE

Transcending the Machines in Our Midst

Retsensioon

by Stephen L. Talbott, retsendent Marjam Nesterova 213279IADB
Eessõna retsendentist  

Kursuse esimesel loengul juba hakkasin huvi tundma selle aine vastu. Esimesest päevast alustasin sobivate raamatute otsingu, kuid kiiresti puutusin kokku sellega, et kas kõik mulle meeldivad raamatud olid raamatukogus kättesaamatud või juba laenutatud kauaks ajaks. Pidevalt vaatasin üle nii kursuse raamatute loetelu ja nende kättesaadavust ja siis puutusin kokku sellega, et üks raamat, mille vastu ma huvi tunnen, on kättesaadav e-keskkonnas ja heaks boonuseks oli ka see, et see on kättesaadav nii inglise kui ka vene keeles. Seega kirjutan retsensiooni raamatule, mille nimi on The Future Does Not Compute - Transcending the Machines in Our Midst ehk Незапрограммированное будущее (Как сохранить душу в окружении машин).

Raamatu sisend

Raamatus autor kirjutab sellest, et vaatamata sellele, kui kaugele läheb progress, inimesed ei ole võimelised seda õigesti kasutada ilma selleta, et nad on kõigepealt endaga rahul. Inimese heaolu algab tema iseendast ehk kõigepealt tuleb uurida enda, pärast, teades, mis on sinule vaja ja olles endaga tasakaalus, võiks uurida IT-maailma. Kui inimene kõigepealt ei jõua enda loodusega kokkulepeni, ta lihtsalt paneb end e-vangla ehk paneb endale uued ja uued raamid mis ei võimelda temale hästi arendada. Eriti see mõjub last, kui vanemad hakkavad uurida, mida nende laps teeb internetis. Autor meenutab, et kui teie tahate teada, mida teie laps teeb, kas tema käitub korrektselt, siis enne tema e-posti ja sõnumite lugemist tuleb kõigepealt jälgida, kuidas ta mänguplatsis käitub, siis nad saavad kõige vajalikku informatsiooni kohe kätte. 
Raamatus on ka teised näited ja kirjeldused erinevatest uurimistest (nt. Papert'i uuringud, osa "Masinate lapsed") ja kuidas nad mõjuvad inimeste elu, kus autor räägib sellest, et progress on ikka hea asi, kuid see peab olema inimeste "instrumendiks" oma elu parandamiseks, mitte reaalse elu asendajaks.
Raamat räägib sellest, kuidas e- ja IT- progress mõjub inimeste elule ja heaolule ning autor väidab, et elu ei pea "programmeeritud" olla, inimene ei pea unustama sellest, et elu käib ka väljaspool e-keskkonda. 

Raamatus püstitatud probleemid

"...meie oleme selle pool, kui sünnivad globaalsed külad, kui samal ajal reaalsed külad surevad välja."
Oma raamatus autor räägib sellest, et inimesed unustavad oma tavaelust, süvenedes e-keskkonda, moodustades nö "e-külad", kui samal ajal reaalsed külad surevad välja. Raamatus on veel teised näited, kuidas inimesed oma käitumisega süvenevad online elusse nii sügavamini, et hakkavad unustada, et elu eksisteerib väljaspool interneti. Mõned näided on liiga umbsed ja võivad olla rasked arusaamiseks, kuid pärast selle raamatu lugemist ikka panevad lugejat mõtlema, kuidas internet ja IT-progress mõjuvad meie elu. Autor mõnikord ei süvenda probleemidesse ning kirjeldab neid umbselt, kuid sellest piisab selleks, et kõigepealt panna lugejat mõtlema. 

Kokkuvõteks

Raamat tekitab segaset tunnet. Ühest küljest see aitab vaadelda IT-progressi teisest silmapilgust, kui see ei ole ainult hea ja tore asi. Teisest küljest, aitab aru saada, kui kauaks oleme progressiga läinud tänapäeval ja kui palju alternatiive ja võimalusi see meile andis. Kõige olulisim raamatu mõte seisneb selles, et inimese elu algab meie Maailmas, meie reaalsuses ning enne, kui sa süvened virtuaalreaalsusse, tuleb oma "reaalse reaalsuse" parandada ja korda panna. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on ...

3 põnevad IT-lahendused erinevatest sajanditest (1.nädal)

 Arcade games or coin-ops  Arkaadmängud on suured masinad, mis võimaldavad inimestele mängida ja nautida videomänge, kuid selleks, tuleb kasutada kas spetsiaalsed või tavalised mündid. Esimene arkaadmäng ilmus aastal 1971 ja selle nimi oli Galaxy Game. Selle prototüübiks oli esimene üldse eksisteeriv Spacewar! mäng, mis ilmus isegi varem. Arkaadmängud olid väga populaarsed nii Nõudeliidus kui ka Ameerikas ning isegi meie kõigile teatav Pinball, mis oli vana Microsoft operated arvutis kõigile kättesaadav veel ilma interneti ühenduseta.  Kui meie vaatleme ja võrreldame arkaadsed mängud meie tänapäeval kuulsete mängudega, siis need veel ei olnud kodust kättesaadavad ja mängimiseks oli vaja Arkaadmängude saali minna. Mängude konsoolid veel ei omandanud pulte ega diske, iga aparaat võimaldas mänguda ainult ühe ja sama mängu nupude ja kängude abil  ning highscore'i liste. Kes teab, kuidas nad näeksid tänapäeval välja, kui tol ajal noorukid võiksid meiega koos mängida arvut...

Positiivne ja negatiivne veebi kasutatavus näidetega

 Veebiareng tõi meile mõned võimalused, mis näiteks 20 aastat tagasi ei olnud nii kättesaadavad, kui täna on. Informatsioon meie ajal liigub kiiresti ja pidevalt, tavalise brauseri abil isegi laps saab leida oma lemmikud multifilmid või mõned kodutöö lahendused (NB! Ära spikerda, see on karistatav 😞) Veeb on nii mitmekülgne, et selle kasutamine varieerub sellest, kes seda kasutab ja milleks, isegi häkkerid võivad olla nii head inimesed, kes loovad uut software'i kui ka kriminaalsusega tegelevad inimesed, kes rikkuvad teiste privaatsust ja õigusi. Vaatleme ühe positiivse ja ühe negatiivse kasutatavuse külje konkreetsel näidel. Positiivse veebi kasutatavuse näide: Google Keep ehk Google märkmik ( https://keep.google.com/u/0/ ) Pilt 1. Google Keep interface'i näide. Allikas: techninjapro Google Keep on märkmik, mis on lihtne ja mugav kasutada. Selline märkmik on kättesaadav mitte ainult veebi kaudu, kuid mõnede nutitelefonide ostmisel võite kohe seda leida ilma ise laadimata, see...