К основному контенту

The Case For Copyright Reform ning mis on muutunud (6. nädal)

Raamatus The Case for Copyright Reform on kirjeldatud mõned viisid, kuidas on võimalik Copyright Claims'i muuta, et nii tavalistele inimestele, kui ka organisatsioonidele ja tööomanikutele oleks parem ja mugavam kasutada erinevad tööd. 

Kuna raamat on kirjutatud 2012. aastas, siis kohe võiks märgata kõige suurem muutus ehk free non-commercial use. Selline muutus on kõige märgatavam kasutades YouTube'i, kui mõnedes videotes on muusika või mingi filmi tükk (siia võiks lisada ka free sampling punkti). Tavalised inimesed võivad vabalt vaadata videoklippe ning saata neid oma sõbradele, muusikategijad aga hästi saanud hakkama sellega, et teenida oma palka tuuride minnes või kasutades Spotify'd. Just see, mis on kirjeldatud Free Sampling ning Free non-commercial use on praegu meie tavapärane elu, millega kõik oleme harjunud. Need punktid andsid meile palju rohkem vabadust, kui oli aastal 2012. See, et inimesed peavad maksma muusika või teiste meediafailide eest, kui kasutavad seda for commercial purposes on hästi formuleeritud ning see ei sega tavainimese, näiteks klippi lisamisel oma presentatsiooni tegemiseks kooli jaoks. 

Teised punktid nagu 20 years of commercial monopoly ja registration after 5 years on tavainimesele võivad olla natuke raskemad arusaamiseks. 20 years of commercial monopoly on puhtalt investorite ja omanike jaoks punkt ning on raske ette öelda, kuidas sellise punkti ellu viimisega võib olukord muutuda. Mõned muusikategijad ja lauljad on kaotanud oma kasusaaja staatuse seoses mõnede punktidega stuudioga lepingu sõlmimisel ning selline punkt võiks anda nendele võimaluse taastuda oma omandusõigust, kuid teisest silmapilgust, see võib mõjuda ka nende autorite õigusi, kes omandavad oma tööd ning ei soovi praeguse olukorra muutust. Ajaga selline punkt enamasti ei muutunud. On võimalus autoriõigustest loobuda või näiteks life ja 70 years aega lühendada, kuid rohkesti see on samal tasemel.

Registration after 5 years on hea peatükk, mis paneb inimesi ofitsiaalselt registreerida oma omandamise õigusi, et nii tavainimestele, kui ka organisatsioonidele oleks kergem kasutada erinevaid tööd, mille omanik on raske leida või see üldse ei ole võimalik. Selline punkt lintsustab elu kuna need tööd tihti omavad vähe väärtust (commercial mõttes).

Allikaloend

The Case for Copyright Reform. Christian Engström MEP & Rick Falkvinge http://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf 2012



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on ...

3 põnevad IT-lahendused erinevatest sajanditest (1.nädal)

 Arcade games or coin-ops  Arkaadmängud on suured masinad, mis võimaldavad inimestele mängida ja nautida videomänge, kuid selleks, tuleb kasutada kas spetsiaalsed või tavalised mündid. Esimene arkaadmäng ilmus aastal 1971 ja selle nimi oli Galaxy Game. Selle prototüübiks oli esimene üldse eksisteeriv Spacewar! mäng, mis ilmus isegi varem. Arkaadmängud olid väga populaarsed nii Nõudeliidus kui ka Ameerikas ning isegi meie kõigile teatav Pinball, mis oli vana Microsoft operated arvutis kõigile kättesaadav veel ilma interneti ühenduseta.  Kui meie vaatleme ja võrreldame arkaadsed mängud meie tänapäeval kuulsete mängudega, siis need veel ei olnud kodust kättesaadavad ja mängimiseks oli vaja Arkaadmängude saali minna. Mängude konsoolid veel ei omandanud pulte ega diske, iga aparaat võimaldas mänguda ainult ühe ja sama mängu nupude ja kängude abil  ning highscore'i liste. Kes teab, kuidas nad näeksid tänapäeval välja, kui tol ajal noorukid võiksid meiega koos mängida arvut...

Positiivne ja negatiivne veebi kasutatavus näidetega

 Veebiareng tõi meile mõned võimalused, mis näiteks 20 aastat tagasi ei olnud nii kättesaadavad, kui täna on. Informatsioon meie ajal liigub kiiresti ja pidevalt, tavalise brauseri abil isegi laps saab leida oma lemmikud multifilmid või mõned kodutöö lahendused (NB! Ära spikerda, see on karistatav 😞) Veeb on nii mitmekülgne, et selle kasutamine varieerub sellest, kes seda kasutab ja milleks, isegi häkkerid võivad olla nii head inimesed, kes loovad uut software'i kui ka kriminaalsusega tegelevad inimesed, kes rikkuvad teiste privaatsust ja õigusi. Vaatleme ühe positiivse ja ühe negatiivse kasutatavuse külje konkreetsel näidel. Positiivse veebi kasutatavuse näide: Google Keep ehk Google märkmik ( https://keep.google.com/u/0/ ) Pilt 1. Google Keep interface'i näide. Allikas: techninjapro Google Keep on märkmik, mis on lihtne ja mugav kasutada. Selline märkmik on kättesaadav mitte ainult veebi kaudu, kuid mõnede nutitelefonide ostmisel võite kohe seda leida ilma ise laadimata, see...