К основному контенту

The Case For Copyright Reform ning mis on muutunud (6. nädal)

Raamatus The Case for Copyright Reform on kirjeldatud mõned viisid, kuidas on võimalik Copyright Claims'i muuta, et nii tavalistele inimestele, kui ka organisatsioonidele ja tööomanikutele oleks parem ja mugavam kasutada erinevad tööd. 

Kuna raamat on kirjutatud 2012. aastas, siis kohe võiks märgata kõige suurem muutus ehk free non-commercial use. Selline muutus on kõige märgatavam kasutades YouTube'i, kui mõnedes videotes on muusika või mingi filmi tükk (siia võiks lisada ka free sampling punkti). Tavalised inimesed võivad vabalt vaadata videoklippe ning saata neid oma sõbradele, muusikategijad aga hästi saanud hakkama sellega, et teenida oma palka tuuride minnes või kasutades Spotify'd. Just see, mis on kirjeldatud Free Sampling ning Free non-commercial use on praegu meie tavapärane elu, millega kõik oleme harjunud. Need punktid andsid meile palju rohkem vabadust, kui oli aastal 2012. See, et inimesed peavad maksma muusika või teiste meediafailide eest, kui kasutavad seda for commercial purposes on hästi formuleeritud ning see ei sega tavainimese, näiteks klippi lisamisel oma presentatsiooni tegemiseks kooli jaoks. 

Teised punktid nagu 20 years of commercial monopoly ja registration after 5 years on tavainimesele võivad olla natuke raskemad arusaamiseks. 20 years of commercial monopoly on puhtalt investorite ja omanike jaoks punkt ning on raske ette öelda, kuidas sellise punkti ellu viimisega võib olukord muutuda. Mõned muusikategijad ja lauljad on kaotanud oma kasusaaja staatuse seoses mõnede punktidega stuudioga lepingu sõlmimisel ning selline punkt võiks anda nendele võimaluse taastuda oma omandusõigust, kuid teisest silmapilgust, see võib mõjuda ka nende autorite õigusi, kes omandavad oma tööd ning ei soovi praeguse olukorra muutust. Ajaga selline punkt enamasti ei muutunud. On võimalus autoriõigustest loobuda või näiteks life ja 70 years aega lühendada, kuid rohkesti see on samal tasemel.

Registration after 5 years on hea peatükk, mis paneb inimesi ofitsiaalselt registreerida oma omandamise õigusi, et nii tavainimestele, kui ka organisatsioonidele oleks kergem kasutada erinevaid tööd, mille omanik on raske leida või see üldse ei ole võimalik. Selline punkt lintsustab elu kuna need tööd tihti omavad vähe väärtust (commercial mõttes).

Allikaloend

The Case for Copyright Reform. Christian Engström MEP & Rick Falkvinge http://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf 2012



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitme

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni