К основному контенту

Infoühiskonna visioon (4. nädal)

 Eesti kasutatakse maksimaalselt info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi, et nutikate lahenduste abil tõsta inimeste elukvaliteeti ja tööhõivet, tagada Eesti kultuuriruumi elujõulisus, suurendada majanduses tootlikkust ning tõsta avaliku sektori tõhusust – seda kõike avaliku, era- ja vabasektori koostöös. (EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020)

Vadaates, milline visioon oli IT-sektorist tol ajal võiks julgesti öelda, et olukord IT-ga areneb kiiremini, kui teistes riikides. Võttes arvesse olukord koronaviirusega võiks öelda, et see andis veel ühe põhjuse arendada IT-sektori. 

Praegusel olukorral, seisuga 2021 inimesed on peaaegu saanud targaks tarbijaks, sest eelistades e-tellimusi inimesed võivad otsida just see, mida nad vajavad ning neid ei sega suur valik riiulites, mis koosneb põhimõtteliselt mitte sellest, mis on inimesed vajavad, kuid sellest, mida pood tahab müüa nii kiresti kui on võimalik. Inimesed lähevad e-keskkonda juba mõttega, et nendel on midagi puudu ning seda tuleb osta. Tark tarbimine on kõige arenenum faktor Eesti Infoühiskonna Arengukava visioonist ning seda võiks julgesti nimetada heaks asjaks.

Halb on aga see, et mitte kõik teenused on kõigile kättesaadavad. Rohkesti on see seotud sellega, et eakad ei saa ni hästi e-teenustega hakkama ning vajavad sellega abi. Seoses selle olukorraga mõned eelistavad teha igapäevaseid asju "vana moodi" ehk kohale tulla kas ostude sooritamiseks või posti teenuste kasutamiseks. 

Võttes arvesse Pekka Himaneni 2004. aasta raport Soome Parlamendile on võimalik öelda, et mõned asjad kahjuks läinud valesti praeguses olukorras. Mõjus nii Maailma olukord koronaviirusega, kui ka teised faktorid, mis ei olnud võimalik ette öelda. Näiteks tulud kasvavad ja lähimas tulevikus ei näe see välja, nagu olukord kuidagi muutub. Uus globaalne tööturu jaganemine veel areneb ja mõned inimesed üha rohkem eelistavad oma riiki väikseid tootjaid, kuid mitte kõigil on võimalus seda teha kuna omatootjade tooted on küll kallimad võrreldes "Made in China" omadega. Populatsiooni vananemine ainult suureneb ja sellega suureneb ka koormus heaolu sektoorile, mis seisneb põhimõtteliselt meditsiini- ja sotsiaalteenustega. Võttes arvesse ka teised faktorid, näiteks kultuur, rahvus, elanikke haridustase on võimalik öelda, et Eesti liigub Soome mudeli juurde, kuid mõned ülaltoodud faktorid vajavad küll parandamist ja arenemist.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitme

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni