К основному контенту

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD

MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassniki, Reddit jne või siis mängivad need role play mängu, mis sisaldab rohkem kui tekst baasiline funktsionaale. Põhimõtteliselt role play'eks sobivad ükskõik mis veebivahendused, mis peavad kas chat funktsiooni või rühmategemise võimaluse omama, keerulisemad role play mängud aga omavad suure arendajate ja IT-spetsialistide rühmaid. Vaatamata sellele, et MUD nagu mänguveebivahendus on täielikult kadunud, see on veel elus nagu mängu genre, mida mängitakse ka tänapäeval. 

Pilt 1. MUD kaart, mis on mängimiseks vajalik


Emoticon

Emoticon'id on kõigile meile tuttavad emoji'te vanaemad, mida mõned meist kasutasid aastaid tagasi (ja mõned veel eelistavad neid emoji'tele!). Emoticon võrreldes emoji'ga ei sisaldu pilte või graafilist aspekte, mis erineb teksti kirjutamist, seega mõnedes videomängides gamer'id veel kasutavad emoticon'e oma player character'i nickname's. Emoticon'id aitasid meid näidata oma emotsioone, sest mõnikord on raske öelda, mida inimene, kellega sa foorumis räägid tahtis öelda, kas ta teeb nalja, trollib või lihtsalt avaldab oma isiklikut arvamust. Emoji populariseerimisega emoticon'id ootamatult ei kaotanud oma populaarsust ning vabalt levivad koos emoji'tega veebilehtedel. On raske öelda, kas mõni aja pärast emoticon'id kaovad veebilehtedest ning uus põlvkond interneti kasutajaid hakkavad nendest rääkida nagu meie "cringe behaviour" või isegi elavad edasi koos emoji'tega nagu praegu on aga on vähemalt tore, et meil on nii palju erinevaid võimalusi end väljendada =)

Pilt 2. Emoticon/emoji "dictionary"

Allikaloend

Emoticon, Cambridge Dictionary  https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/emoticon

DikuMUD https://dikumud.com/

The CircleMUD World https://www.circlemud.org/world.html

Extension:Emoticons/da, MediaWiki https://www.mediawiki.org/wiki/Extension:Emoticons/da

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

IEEE eetikakodeksi analüüs (15.n)

IEEE eetikakodeks kosneb 8 printsiipidest, mis aitavad inimesi töötada ja veeta oma tööelu teisi mugavalt ja mitte teisi segada ning samal ajal olla kindel, et teised ei sega sind. Kõigepealt esimene PUBLIC printsiip, mille osad on ka teistes printsiipides mainitud on kõigepealt töötada vastavalt ühiskonna ootamustele. Selline printsiip on samal ajal nii õige kui ka vale. Ühiskond ikkagi usaldab IT-töötajaid nagu professionaale, kes luuab ja arendab IT-maailma, kuid samal ajal ühisond ei tea vägagi palju IT-töö omapärasusi. Seoses sellega, IT-töötaja mõnikord teab paremini, kuidas oleks vajalik teha mõneid asju vaatamata sellele, et ühiskond sellega ei nõustu. Punktid teisest seitsmeni põhimõtteliselt räägivad sellest, et tuleb austada ja tegutseda võttes arvesse oma tööandja, kolleege ja kliendi arvamust ja reputatsiooni. Sellised punktid on hästi formuleeritud ja annavad laia ülevaade sellest, et IT-prof tuleb kõigepealt profiks jääda ja teisi inimesi tema ümber austada. Sooviksin er...

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE: Retsensioon

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE Transcending the Machines in Our Midst Retsensioon by Stephen L. Talbott , retsendent Marjam Nesterova 213279IADB Eessõna retsendentist   Kursuse esimesel loengul juba hakkasin huvi tundma selle aine vastu. Esimesest päevast alustasin sobivate raamatute otsingu, kuid kiiresti puutusin kokku sellega, et kas kõik mulle meeldivad raamatud olid raamatukogus kättesaamatud või juba laenutatud kauaks ajaks. Pidevalt vaatasin üle nii kursuse raamatute loetelu ja nende kättesaadavust ja siis puutusin kokku sellega, et üks raamat, mille vastu ma huvi tunnen, on kättesaadav e-keskkonnas ja heaks boonuseks oli ka see, et see on kättesaadav nii inglise kui ka vene keeles. Seega kirjutan retsensiooni raamatule, mille nimi on The Future Does Not Compute - Transcending the Machines in Our Midst ehk Незапрограммированное будущее (Как сохранить душу в окружении машин). Raamatu sisend Raamatus autor kirjutab sellest, et vaatamata sellele, kui kaugele läheb progre...