К основному контенту

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD

MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassniki, Reddit jne või siis mängivad need role play mängu, mis sisaldab rohkem kui tekst baasiline funktsionaale. Põhimõtteliselt role play'eks sobivad ükskõik mis veebivahendused, mis peavad kas chat funktsiooni või rühmategemise võimaluse omama, keerulisemad role play mängud aga omavad suure arendajate ja IT-spetsialistide rühmaid. Vaatamata sellele, et MUD nagu mänguveebivahendus on täielikult kadunud, see on veel elus nagu mängu genre, mida mängitakse ka tänapäeval. 

Pilt 1. MUD kaart, mis on mängimiseks vajalik


Emoticon

Emoticon'id on kõigile meile tuttavad emoji'te vanaemad, mida mõned meist kasutasid aastaid tagasi (ja mõned veel eelistavad neid emoji'tele!). Emoticon võrreldes emoji'ga ei sisaldu pilte või graafilist aspekte, mis erineb teksti kirjutamist, seega mõnedes videomängides gamer'id veel kasutavad emoticon'e oma player character'i nickname's. Emoticon'id aitasid meid näidata oma emotsioone, sest mõnikord on raske öelda, mida inimene, kellega sa foorumis räägid tahtis öelda, kas ta teeb nalja, trollib või lihtsalt avaldab oma isiklikut arvamust. Emoji populariseerimisega emoticon'id ootamatult ei kaotanud oma populaarsust ning vabalt levivad koos emoji'tega veebilehtedel. On raske öelda, kas mõni aja pärast emoticon'id kaovad veebilehtedest ning uus põlvkond interneti kasutajaid hakkavad nendest rääkida nagu meie "cringe behaviour" või isegi elavad edasi koos emoji'tega nagu praegu on aga on vähemalt tore, et meil on nii palju erinevaid võimalusi end väljendada =)

Pilt 2. Emoticon/emoji "dictionary"

Allikaloend

Emoticon, Cambridge Dictionary  https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/emoticon

DikuMUD https://dikumud.com/

The CircleMUD World https://www.circlemud.org/world.html

Extension:Emoticons/da, MediaWiki https://www.mediawiki.org/wiki/Extension:Emoticons/da

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitme

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad