К основному контенту

Proffi või käsitööline? Mis vahe on?

Rääkides inimestest, kes omavad mõnda oskust ja rakendavad seda mingi sihti eluviimiseks tekib küsimus, kuidas sellise inimese nimetada. Kõige levinum ja orrektsem sõnad selleks on kas proffessionaal või käsitööline. Ikka esimene mõte on see, et inimene on proffessionaal, kuid kas selline väide oleks küll õige konkreetsemas situatsioonis? 
Programmeerimisega võiks tegeleda nii nagu see on tavaline hobi ning saavutada suurepäraseid tulemusi. Kas ainult oskus teeb inimese proffesionaaliks nagu meie oleme harjunud öelda? 

Oluline on mitte ainult oskust vaadelde, kuid ka seda, kuidas inimene orienteerub oma valdkonnas. Põhimõtteliselt iga proffessionaal on käsitööline, sest ta valdab konkreetseid vajalikuid oskusi. Proffesionaal aga erineb käsitöölistest sellega, et tema oskused ei ole piiratud sellega, mis on ainult vajalikud 'asi läbi tegemiseks'. Proffesionaalid on kõigepealt need inimesed, kes orienteeruvad oma teadmistes vabalt ja oskavad kasutada neid igas oma elu aspektis, siis ei ole nii oluline, kas see on vanaemale aitamine arvutiga või uue software'i nullist välja mõtlemine. Ikkagi on oluline ka see, et kuidas oma oskustega oma elu lihtsustada ja raha teenida. Kogemus ei seisne ainult selles, et ta kirjutas mitu koodi ja nüüd asi on selge, kuidas samasuguste kooditega tegeleda, kogemus on ka näiteks kliendite ja kollegidega suhtlemine tööl, foorumis vms, oma tööristade kokkupanek (ehk programmeerijate mõttes vajalikke programmide ja mõnede arvuti komponentide kontrollioskus) ja mõne teised oskused ka. Proffessionaal on valmis raskustega tegeleda, ta teab kelle käest abi küsida, kui midagi läks valesti ja kuidas end tutvustada. 
Lisaks võiks öelda, et haridustase mängib mõne rolli proffessionaaliks saamises. See ei ole range kriteerium, käsitöölisel võiks haridus olla ka, kuid võiks kindlasti öelda, et palju rohkem on proffessionaale haridusega ning käsitöölisi ilma selleta.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et proffessionaal omandab kogemusi ja teadmisi laieldamas mõttes kui käsitööline ning mitte ainult teab, mida on vaja teha, kuid ka oskab oma sihti saavutada.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on ...

3 põnevad IT-lahendused erinevatest sajanditest (1.nädal)

 Arcade games or coin-ops  Arkaadmängud on suured masinad, mis võimaldavad inimestele mängida ja nautida videomänge, kuid selleks, tuleb kasutada kas spetsiaalsed või tavalised mündid. Esimene arkaadmäng ilmus aastal 1971 ja selle nimi oli Galaxy Game. Selle prototüübiks oli esimene üldse eksisteeriv Spacewar! mäng, mis ilmus isegi varem. Arkaadmängud olid väga populaarsed nii Nõudeliidus kui ka Ameerikas ning isegi meie kõigile teatav Pinball, mis oli vana Microsoft operated arvutis kõigile kättesaadav veel ilma interneti ühenduseta.  Kui meie vaatleme ja võrreldame arkaadsed mängud meie tänapäeval kuulsete mängudega, siis need veel ei olnud kodust kättesaadavad ja mängimiseks oli vaja Arkaadmängude saali minna. Mängude konsoolid veel ei omandanud pulte ega diske, iga aparaat võimaldas mänguda ainult ühe ja sama mängu nupude ja kängude abil  ning highscore'i liste. Kes teab, kuidas nad näeksid tänapäeval välja, kui tol ajal noorukid võiksid meiega koos mängida arvut...

Positiivne ja negatiivne veebi kasutatavus näidetega

 Veebiareng tõi meile mõned võimalused, mis näiteks 20 aastat tagasi ei olnud nii kättesaadavad, kui täna on. Informatsioon meie ajal liigub kiiresti ja pidevalt, tavalise brauseri abil isegi laps saab leida oma lemmikud multifilmid või mõned kodutöö lahendused (NB! Ära spikerda, see on karistatav 😞) Veeb on nii mitmekülgne, et selle kasutamine varieerub sellest, kes seda kasutab ja milleks, isegi häkkerid võivad olla nii head inimesed, kes loovad uut software'i kui ka kriminaalsusega tegelevad inimesed, kes rikkuvad teiste privaatsust ja õigusi. Vaatleme ühe positiivse ja ühe negatiivse kasutatavuse külje konkreetsel näidel. Positiivse veebi kasutatavuse näide: Google Keep ehk Google märkmik ( https://keep.google.com/u/0/ ) Pilt 1. Google Keep interface'i näide. Allikas: techninjapro Google Keep on märkmik, mis on lihtne ja mugav kasutada. Selline märkmik on kättesaadav mitte ainult veebi kaudu, kuid mõnede nutitelefonide ostmisel võite kohe seda leida ilma ise laadimata, see...