К основному контенту

3 põnevad IT-lahendused erinevatest sajanditest (1.nädal)

 Arcade games or coin-ops 

Arkaadmängud on suured masinad, mis võimaldavad inimestele mängida ja nautida videomänge, kuid selleks, tuleb kasutada kas spetsiaalsed või tavalised mündid. Esimene arkaadmäng ilmus aastal 1971 ja selle nimi oli Galaxy Game. Selle prototüübiks oli esimene üldse eksisteeriv Spacewar! mäng, mis ilmus isegi varem. Arkaadmängud olid väga populaarsed nii Nõudeliidus kui ka Ameerikas ning isegi meie kõigile teatav Pinball, mis oli vana Microsoft operated arvutis kõigile kättesaadav veel ilma interneti ühenduseta. 
Kui meie vaatleme ja võrreldame arkaadsed mängud meie tänapäeval kuulsete mängudega, siis need veel ei olnud kodust kättesaadavad ja mängimiseks oli vaja Arkaadmängude saali minna. Mängude konsoolid veel ei omandanud pulte ega diske, iga aparaat võimaldas mänguda ainult ühe ja sama mängu nupude ja kängude abil  ning highscore'i liste. Kes teab, kuidas nad näeksid tänapäeval välja, kui tol ajal noorukid võiksid meiega koos mängida arvutimänge. 

Pilt 1. Venemaa arkaadsaal Nõukogude Liidu ajast


Pilt 2. Esimine arkaadmäng Galaxy War arkaadmängude muuseumis

Wire acoustic telephone

Tänapäeval meil on raske ette kujutada oma elu ilma nutiseadmeta, isegi ilma meie telefoonita! Esimene telefoon ilmus aastal 1889 detsembris. Esimene telefoon ei võimaldanud veel võimalust helistada igale inimesele, keda sa helistada tahad, kuid ainult nendele, kes kuuleb sind juhtmete teisel pool. Esimene telefoon oli väga telegrafiga sarnane ning avas uut suhtlemisvõimalust. Telefooni arenemise ja laialeviku pärast meie võime tänade mitte Stiiv Jobsi, kuid Belli ja tema leidmised.
Pilt 3. Telefoon

Pilt 4. Telefooni uuem versioon, mida kasutasime ka meie sajandil

Robot helper

Roobotid, kes aitavad sind või sinu lähedasi tänapäevases elus on Jaapani pärane invention meie sajandist, mis muutis kogu Maailma. Roobotid võivad aidata nii patsiente haiglas, kui ka lihtsalt neid, kes ei soovi konsultantidega rääkida poes. Sellise tööprintsiipidega roboteid meie võime näha ka poes või kiirtoidu restoranides, need on ju meie juba teatavad nagu iseteeninduskassad ja -kioskid. Jaapani roobotid aga omandavad suurema funkstsiaale ning ise jälgivad sind ning teevad palju rohkem asju, näiteks toovad vajalikku toote või hoiavad sinu asju samal ajal, kui sina vaikselt shoppad.

Pilt 5. Robot helper'i demonstratsioon Jaapanis

Allikaloend

The Museum of Soviet Arcade Games, CONNAL 2010 https://web.archive.org/web/20100915164732/http://adangerousbusiness.com/2010/01/05/the-museum-of-soviet-video-games/ Jaanuar 5, 2010

Mechanical Acoustic Telephones, International Conference Call https://www.aitelephone.com/blog/mechanical-acoustic-telephones/ Mai 17, 2019

Japan lays groundwork for boom in robot carers, The Guardian https://www.theguardian.com/world/2018/feb/06/japan-robots-will-care-for-80-of-elderly-by-2020 Veebruar 6, 2018

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arvustus Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO kohta

  Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO alates esimestest lausetest on nähtavalt kirjutatud ebaformaalselt, seega võin kõigepealt kiita autori selle eest. Sellise juttuosa kohe paneb lugejaid mõelda, et see ei ole mingi instruktsioon või häkker 101 raamat, mille kohta võiks samm sammult häkkeriks saada, kuid rohkem annab võimalust analüüsida, kas üldse on tarvis häkkeriks saama või mitte. Samal ajal dokumendis on mõned head mõtted sellest, kuidas IT-valdkonnaga seotud inimene näeb häkkeri sõna tähendust.  Vist sellega on minu poolest kiitmine jõudnud lõppuni ning võin alustada arvustusega :P Eric S. kõigepealt räägib sellest, et häkkerid ehitasid interneti kuna iseeneselt häkker on inimene, kelle oskused ja mõtted lähevad raamistikust välja. See võiks olla hea mõte, kui see ei oleks nii keskendunud positiivse häkkeri küljele. Häkkeri mõte selle dokumendi sõnadest omab vist positiivse hinnangu, kui iseeneselt häkkerid ei ole ainult nii positiivse mõttekäiguga inimesed. Häkkeri mõte on nii mitme

Hori Flex Controller by AbleGamers #soeveryonecangame (13.n)

 AbleGamer on projekt, mille eesmärk on anda rohkem võimalusi inimestele, kelle liikumistegevus on piiratud puue tõttu. AbleGamers projekt on orienteeritud arvutimängudele, mille kaudu nad tahavad saavutada oma eesmärki aitamises inimestele, kelle võimalused on piiratud.  Pilt 1. Hori Flex Controller ühendatud Switch konsooli, lisajoystick'u ja kahe tuginupudega. Hori Flex Controller on tugimasin, millega on võimalik ühendada näiteks oma Switch mängukonsooli (nagu on näidatud pildil) ja AbleGamers'i teised tuginupud ja joystick'ud. Mõnedel inimestel puudub võimalus mängida arvutimänge see tõttu, et nende kättetegevus on piiratud ning tavalised väiksed nupud ja joystick'ud nendele ei sobi. Hori Flex Controlleriga on võimallik ühendada mõned tuginupud ja joystick'ud ning need võiks paigutada nii moodi, kuidas inimesele oleks mugavam selleks, et mänge mängida.  Hori Flex Controller oli väljamõeldud inimesele, kellel on lihasdüstroofia ja/või teised puued, mis piiravad

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni