К основному контенту

3 põnevad IT-lahendused erinevatest sajanditest (1.nädal)

 Arcade games or coin-ops 

Arkaadmängud on suured masinad, mis võimaldavad inimestele mängida ja nautida videomänge, kuid selleks, tuleb kasutada kas spetsiaalsed või tavalised mündid. Esimene arkaadmäng ilmus aastal 1971 ja selle nimi oli Galaxy Game. Selle prototüübiks oli esimene üldse eksisteeriv Spacewar! mäng, mis ilmus isegi varem. Arkaadmängud olid väga populaarsed nii Nõudeliidus kui ka Ameerikas ning isegi meie kõigile teatav Pinball, mis oli vana Microsoft operated arvutis kõigile kättesaadav veel ilma interneti ühenduseta. 
Kui meie vaatleme ja võrreldame arkaadsed mängud meie tänapäeval kuulsete mängudega, siis need veel ei olnud kodust kättesaadavad ja mängimiseks oli vaja Arkaadmängude saali minna. Mängude konsoolid veel ei omandanud pulte ega diske, iga aparaat võimaldas mänguda ainult ühe ja sama mängu nupude ja kängude abil  ning highscore'i liste. Kes teab, kuidas nad näeksid tänapäeval välja, kui tol ajal noorukid võiksid meiega koos mängida arvutimänge. 

Pilt 1. Venemaa arkaadsaal Nõukogude Liidu ajast


Pilt 2. Esimine arkaadmäng Galaxy War arkaadmängude muuseumis

Wire acoustic telephone

Tänapäeval meil on raske ette kujutada oma elu ilma nutiseadmeta, isegi ilma meie telefoonita! Esimene telefoon ilmus aastal 1889 detsembris. Esimene telefoon ei võimaldanud veel võimalust helistada igale inimesele, keda sa helistada tahad, kuid ainult nendele, kes kuuleb sind juhtmete teisel pool. Esimene telefoon oli väga telegrafiga sarnane ning avas uut suhtlemisvõimalust. Telefooni arenemise ja laialeviku pärast meie võime tänade mitte Stiiv Jobsi, kuid Belli ja tema leidmised.
Pilt 3. Telefoon

Pilt 4. Telefooni uuem versioon, mida kasutasime ka meie sajandil

Robot helper

Roobotid, kes aitavad sind või sinu lähedasi tänapäevases elus on Jaapani pärane invention meie sajandist, mis muutis kogu Maailma. Roobotid võivad aidata nii patsiente haiglas, kui ka lihtsalt neid, kes ei soovi konsultantidega rääkida poes. Sellise tööprintsiipidega roboteid meie võime näha ka poes või kiirtoidu restoranides, need on ju meie juba teatavad nagu iseteeninduskassad ja -kioskid. Jaapani roobotid aga omandavad suurema funkstsiaale ning ise jälgivad sind ning teevad palju rohkem asju, näiteks toovad vajalikku toote või hoiavad sinu asju samal ajal, kui sina vaikselt shoppad.

Pilt 5. Robot helper'i demonstratsioon Jaapanis

Allikaloend

The Museum of Soviet Arcade Games, CONNAL 2010 https://web.archive.org/web/20100915164732/http://adangerousbusiness.com/2010/01/05/the-museum-of-soviet-video-games/ Jaanuar 5, 2010

Mechanical Acoustic Telephones, International Conference Call https://www.aitelephone.com/blog/mechanical-acoustic-telephones/ Mai 17, 2019

Japan lays groundwork for boom in robot carers, The Guardian https://www.theguardian.com/world/2018/feb/06/japan-robots-will-care-for-80-of-elderly-by-2020 Veebruar 6, 2018

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

IEEE eetikakodeksi analüüs (15.n)

IEEE eetikakodeks kosneb 8 printsiipidest, mis aitavad inimesi töötada ja veeta oma tööelu teisi mugavalt ja mitte teisi segada ning samal ajal olla kindel, et teised ei sega sind. Kõigepealt esimene PUBLIC printsiip, mille osad on ka teistes printsiipides mainitud on kõigepealt töötada vastavalt ühiskonna ootamustele. Selline printsiip on samal ajal nii õige kui ka vale. Ühiskond ikkagi usaldab IT-töötajaid nagu professionaale, kes luuab ja arendab IT-maailma, kuid samal ajal ühisond ei tea vägagi palju IT-töö omapärasusi. Seoses sellega, IT-töötaja mõnikord teab paremini, kuidas oleks vajalik teha mõneid asju vaatamata sellele, et ühiskond sellega ei nõustu. Punktid teisest seitsmeni põhimõtteliselt räägivad sellest, et tuleb austada ja tegutseda võttes arvesse oma tööandja, kolleege ja kliendi arvamust ja reputatsiooni. Sellised punktid on hästi formuleeritud ja annavad laia ülevaade sellest, et IT-prof tuleb kõigepealt profiks jääda ja teisi inimesi tema ümber austada. Sooviksin er...

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE: Retsensioon

THE FUTURE DOES NOT COMPUTE Transcending the Machines in Our Midst Retsensioon by Stephen L. Talbott , retsendent Marjam Nesterova 213279IADB Eessõna retsendentist   Kursuse esimesel loengul juba hakkasin huvi tundma selle aine vastu. Esimesest päevast alustasin sobivate raamatute otsingu, kuid kiiresti puutusin kokku sellega, et kas kõik mulle meeldivad raamatud olid raamatukogus kättesaamatud või juba laenutatud kauaks ajaks. Pidevalt vaatasin üle nii kursuse raamatute loetelu ja nende kättesaadavust ja siis puutusin kokku sellega, et üks raamat, mille vastu ma huvi tunnen, on kättesaadav e-keskkonnas ja heaks boonuseks oli ka see, et see on kättesaadav nii inglise kui ka vene keeles. Seega kirjutan retsensiooni raamatule, mille nimi on The Future Does Not Compute - Transcending the Machines in Our Midst ehk Незапрограммированное будущее (Как сохранить душу в окружении машин). Raamatu sisend Raamatus autor kirjutab sellest, et vaatamata sellele, kui kaugele läheb progre...

Nähtused interneti varasemast ajaloost, mis on vanaemaks meie tänasele e-elule (2. nädal)

MUD MUD ehk multi-user dungeon on unustatud interneti mäng, mis täielikult baseerub tekstikomanditel. See oli esimene role play mäng, mis toimus reaalajas. User'id võiksid osa võtta erinevatest dungeon'itest ehk põhimõtteliselt suhtlesid chat ruumides või kirjutasid lihtsaid komande chat'ti. On oluline ka teada, et need ei olnud lihtsalt chat ruumid, iga neist omandas erilist stsenaariumi ja komandite nimekirja, mida pidi iga ruumi kasutaja teadma enne osa võtmist. Ststenaariumid võiksid olla erineva iseloomuga (fantasy, rutiin, sõda), toimuda erinevates ajades (ehk kõik tegevus toimub aastal 2204 vms) ning omada erineva arvu osalejaid (player vs. player, rühmamäng, hack and slash, online mäng). MUD on tänaseks täielikult unustatud lihtrollmängu versioon, mis oli orienteeritud ainult rollmängude mängimiseks lihtsate tekstkomandide baasil. Tänapäeval role play armastajad ja aktiivsed mängijad kasutavad chat room'e erinevatel saitidel nagu FaceBook, VKontakte, Odnoklassni...